Ana SayfaGENELTHY’de eğitim şart

THY’de eğitim şart

Geçen sayımızda, “Havalimanı mı, şantiye mi, uçak mı, yolcu otobüsü mü!” başlıklı köşe yazısını kaleme almıştım. Son günlerde yaşadıklarım nedeniyle önceki yazdığım köşe yazısının gündemini kaybetmediğini gözlemliyorum.

Yurt içi ve Yurt dışına gerçekleştirdiğim seyahatlerimde sorun yaşasam dahi milli duruşumdan dolayı Türk Hava Yollarını tercih etmeye devam ediyorum. Bu tercihimiz nedeniyle de sorunlar eşliğinde uçuyoruz.

Bizim milli gururumuz olan THY ile gerçekleştirdiğimiz seyahatlerde inanılmaz olaylar yaşıyoruz. Ne oldu da sorun yaşamadığımız havayolu şirketimizde son zamanlarda sorunlarla karşılaşmadığımız seyahatimiz olmuyor. Sorunun nedenleri esasında bellidir. Sorun nitelikli ve kaliteli eleman sorunudur. Bu yanlış istihdam düzelirse sorunlarda bir bir ortadan kalkacaktır. İşini güzel yapan THY personellerinin de bu gidişattan memnun olmadıklarını biliyorum. Bu konuda daha duyarlı olacaklarına ve gereğinin yapılacağına inancım sonsuzdur.

Gelelim bu yazıyı neden yazdığıma 20 Temmuz 07:40 uçağı ile Sırbistan’a gittim. 21Temmuz 20:20 uçağıyla da ülkemizde geri dönüş yaptım. 235 2354 0798 70/2 numaralı business gidiş dönüş bileti ile bu seyahatimi gerçekleştirdim. Dönüşte uçağımız 1 saat 20 dakika rötar yaptı.

Uçakta oturduğumuz koltuklar bozuktu buda tamam ama esas yaşadığımız olan bizler için tam bir hüsrandı. Pasaportlarımızla giriş yapmak için hava limanına geldik. Valizlerimizde businessstickerları var ve ellerimiz dolu şekilde zorla ilerlemeye çalışıyoruz. Gurbet ellerde Sırp polisleri girişimizde ve çıkışımızda bizlere hiçbir engel koymaz iken, THY personeli bizi tam anlamıyla çok sıkıntılı bir hale soktu.

Bir THY görevlisi önümüzü keserek,‘biletlerinizi görebiliri miyim’ dedi.

Öndeki bulunan arkadaşım müsait olduğu için gösterdi, bende ellerim dolu ve biletim çantamda. Valizimde sticker var ve business olmasak bu kontuarda ne işimiz var diyerek geçmek istedim. Önümü keserek, bileti göstermeden beni almayacağını söyledi. Bende valiz stickerları var bunu THY verdi bileti atmış olabilirim, bana böyle davranamazsın dedim ve yürüdüm. Yolumu kesen bu THY personeli arkamdan;‘ne biçim insanlar bunlar, parasıyla her şeyi yapacağını zannediyorlar’ dedi. Ben de bunu duydum ve tepkide bulundum bunun üzerine Polise seslendi gelen memura benden şikayetçi olduğunu söyledi. Bende kendisinden şikâyetçi olduğumu belirttim. Pasaport girişi yapıp, karakola gittik durumu anlatınca ve biletimi ibraz edince Polis memuru adının Sefa Temel olduğunu öğrendiğim kontuar görevlisinden ifadeye gerek olmadığını ve barışıp bu konuyu uzatmamızı tavsiye ederek bizi gönderdi sağ olsun.

Eve gelir gelmez THY müşteri hizmetlerini arayarak ismini de vererek, kontuar görevlisinden TK 131 21 19 kayıt numarasıyla şikayetçi oldum umarım gereği yapılır.

Bizler ayrıcalıklı hizmet almak için bu ödemeleri yapıyoruz ama görüyorum ki sadece adı business olmuş. Bence bir an önce THY’nin kendini bir elden geçirmesi lazımdır. Çünkü kurumsal bir firmaya yakışmayan hareketler yaşanıyor ve bildirildiği halde ne dönüş yapılıyor, ne de bir özür dileniyor….

Milli gururumuzun laik olduğu kaliteye yeniden yükselerek o kalitede kalması dileğiyle.

THY yönetimine hitap olunur.