Ana SayfaHABERLERBir başkadır Karadeniz

Bir başkadır Karadeniz

İnsanı, kültürü, doğası, yaşam tarzı, hayata bakışları kısacası bir başkadır Karadeniz ve gezdiklerim, gördüklerim, yaşadıklarım anılarım köşe yazım olsun dedim. Çünkü ele alacak çok konu oldu ve bunları paylaşmam gerektiğini düşünüyorum.

Gelelim güzel yönlerine; Karadeniz insanı her biri birbirinden güzel gönülleri, zengin kapıları açık insana kendi evinde gibi hissettiriyorlar. Dostlukları güzel, vefaları güzel, elleri açık, bir yarış var orada misafirperverlik için…Özleri güzel. Doğaya gelince anlatmaya kelimeler yetmez. Her yer yemyeşil hava inanılır gibi değil, yaylalar, dağlar, tepeler insana enerji veriyor. Son seyahatimde bana rüya gibi gelen çay zamanına denk geldim. Tüm aileler o güzellikleri topluyor, her yerden bal geliyor ve yerken mest ediyor. Balık desen, et desen, pide desen ayrı bir lezzet, mıhlaması, tereyağı,kuru fasulyesi tadı hâlâ damağımda. Her şeyi ayrı bir lezzet, yazacak o kadar çok şey var ki satırlar yetmez.

Ama dedim ya güzellikler çok turizm gelişmiş. Fakat o doğanın içinde yükselen koca koca binalar hiç yakışmamış, keşke o eski halini muhafaza edebilseydi. Yabancılara satılan o araziler ise hiç olmamış, bir dünya mirası olan Uzungöl taş yığınına dönmüş, yapılan yolları açılan tünelleri çok güzel ama o doğa harikası yer böyle olmamalıydı. Yakışmamış fakat bir gece orada kaldım, dostlarım misafir etti. Aldığım uykunun güzelliği unutulmaz, keşke doğayla bütün olsaydı ve o eski hali muhafaza edilseydi. Ben inanıyorum yanlıştan dönülüp, o eski güzelliğine kavuşacak çünkü bentler bölgesi bunun haberini veriyor. Alınan kararlar duyumlar eski yapısına dönüleceğini gösteriyor.

Çay zamanına denk geldim dedim ya dostlar götürdüler toplayanlara eşlik ettim, o dik yamaçlarda bu yapılabiliyorsa birde düz olsaydı Karadeniz neler yapardı neler…Yörenin insanı tahmin bile edilemez, her şartta o çay toplandı ve bizler o lezzetleri tadıp içeceğiz sağolsunlar.

Atmaca kuşu kültürü hala devam ediyor. Bir sabah kalktım aldılar beni yanlarına gittik. Çayeli Musa dağına çıktık, sıfır noktasında dostlara eşlik ettim. İnanılmaz bir manzara anlatılmaz bir heyecan tadı damağımda olan bir kahvaltı, Atmaca sohbetleri,heyecanlı bekleyiş, hazırlanan tuzaklar ve eğitilen Ğaço kuşu kültürü…Sağolsunlar bunu bana yaşattıkları için tüm dostlara.

Anzer Balı bir dünya markası, doğal antibiyotik, derman olmadığı şey yok. Nasıl üretildiği, hangi çiçeklerden bal toplandığı, 2500 rakımda Allahın bir lütfu o kovanlar, o emek, o bekleyiş ve sonuç derman olmadığı hastalık yok. Anzer çayı, artı bal, artı limon koronasavar olarak biliniyor. Yapılan şira hayat iksiri, bala katılan polen ve kendi yaptıkları propolis her damlası şifa kaynağıdır. Anzer Bali kooperatifine ve dostlarıma başarılar diliyorum bu lezzeti bizlerle paylaştıkları için.

Dedim ya gün yetmiyor Trabzon’da, Rize’de dostlukları sohbetleri ayrı bir lezzet uzun kalmak lazım oralarda, doyasıya tadına varabilmek için. Yazı başka, kışı başka güzel eğer bir program yaparsanız Karadeniz turunu mutlaka yapın, yaşayın bu atmosferi unutamayacağınız bir tatil olacaktır. Böyle başladık ya söze bir başkadır Karadeniz tüm illeriyle ayrı güzel.

Dostlar kızmasın, tüm ülkemiz güzel Marmaris’i , Ege’si , İç Anadolu’su , Doğu’su herbirinin dostlukları, kültürü, doğası, yemeği ayrı bir tat, vatanımız güzel, insanları birlik ve beraberlik içinde gelecek daha güzel günlere. Kalın sağlıcakla…